donderdag 21 februari 2013

Frivolité appeltje en kruisje


Dit appeltje ziet er zo dan al wel geinig uit, er komt nog frivolité over heen. Het patroontje komt uit een ouder nummer van het tweejaarlijkse blaadje van de Frivolité(k)ring. Voor het steeltje gebruikte ik ook een (oud) takje van een appelboom.


Je zou het nog niet zeggen, maar dat frotje frivolité daar vooraan moet erover heen komen. Het patroontje is een beetje apart en leek eerst van geen kant te gaan passen. Met wat hulp van een paar spelden lijkt het toch nog wat te worden:


Intussen is de 2e ronde bijna af, dan komt er nog een, en dan nog een helft kant voor de onderkant, die dan in het midden aan elkaar genaaid moet gaat worden. Het garen is Lizbeth 80 (gekocht op de beurs afgelopen vrijdag) en het stofje kreeg ik een tijd terug van mijn zusje.


En ik had nog een paar spoeltjes leeg te maken, dus maar eens een creatie in blauw (haakkatoen 15). Het komt uit Ruth Perry's Celtic Tatting en heb ik al eens eerder gemaakt. Het bestaat uit twee onderdeeltjes, die je in elkaar vlecht en dan met de buitenrand bevestigt, zodat ze op hun plaats blijven. De andere kant ziet er dan zo uit:


Op de een of ander manier komt het er heel vaak in de 40-dagentijd/vastentijd van om een kruisje te maken...

6 opmerkingen:

  1. ...your apple is so cute:)...nice tatting...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi weer Corina en het kruisje ben ik helemaal weg van dat vind ik geweldig
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi weer, wat een priegelen lijkt me dat weer, succes ermee......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke appel Corina, zelfs zonder de frivolité, maar met is het wel heel apart :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Corina,
    Ik ben Emmy (creaymme) en ik melde mij zojuist aan als volger van jou blog. Hartelijk gelukwensen voor al die prachtige berichten die ik vanaf nu met veel interesse zal volgen. Ik ben blij met de ontdekking van deze blog.
    vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow like how you use your tatting and that is a very unique pattern for the cross I like it!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!