maandag 11 februari 2013

Workshop frivolité


Afgelopen zaterdag gaf ik een workshop Frivolité in Delft. Ik was daar uitgenodigd door Atelier Kleurrijk Vilt. Er waren 5 dames gekomen om de techniek te leren. Het vlindertje wat ik eerder liet zien, had ik uitgewerkt tot patroontje, en bovenstaande twee versies had ik nog gemaakt om te laten zien wat je met kralen kunt doen.


Uiteraard had ik van alles meegenomen om te laten zien wat je met frivolité allemaal kunt. De techniek met de spoel bleek nog lastig, maar sommigen lieten zich daar niet door weerhouden. Anderen kozen liever voor de naald.


Ik vond het toch zo leuk om te doen! Ik kreeg ook complimenten over mijn geduld om iets te blijven uitleggen/voor doen als dat nodig was. Monique van Kleurrijk Vilt had de catering perfect verzorgd, en voor mij was het heel fijn dat ik daar niet naar om hoefde kijken. Niet alle vlinders kwamen af, en ook niet allemaal werden ze vastgelegd, maar hier zie je dan toch een paar creaties van cursisten:



En er is al vraag naar een volgende workshop in Delft, dus wie weet...

6 opmerkingen:

  1. Wat schitterend en wat fijntjes
    Fijne maandag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat is leuk zeg, zou ik ook best eens willen bijwonen.
    Al is delft niet naast de deur voor mij.
    Laar je me weten als je weer een workshop doet en wat de kosten zijn (hopelijk niet laat op de avond. ivm afstan)

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,

    Altijd fijn wanneer cursisten na een workshop met een tevreden gevoel en eigengemaakt werk naar huis gaan.
    Kunnen ze thuis hun opgedane kennis verder in de praktijk brengen en andere liefhebbers van frivolité enthousiasmeren.
    En wie weet.....ben jij binnenkort in binnen én buitenland bezig om dit mooie handwerk tijdens workshops aan de ander te leren.

    Succes!!

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las het al bij monique dat jij daar een workshop ging geven, wat harstikke leuk. Ik geloof zeker dat jij heel veel geduld moet hebben want je maakt van die mooie "pietepeuterige" spullen. Ik hoop op een vervolg voor je !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je workshop zo'n succes was!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuk patroon voor een eerste kennismaking met fivrolité.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!