dinsdag 4 juli 2017

Dinsdag Poppendag

 

Dat is een tijd geleden hè, dat ik meegedaan heb met dinsdag poppendag! Ik was veel te druk met werken en grotere projecten afmaken. Maar dochterlief speelt zoveel met haar sylvanian families beestjes, dat ik toch weer zin kreeg om wat kleertjes te maken. Het rokje is van een heel oud stofje en heb ik als kind/tiener al gemaakt voor een popje dat er niet meer is. Het elastiek bleek nog goed te zijn, en hij paste mevrouw Konijn. Snel een kort vestje erbij gehaakt van een restje garen, en het laatste stukje draad gebruikte ik voor een haarbandje.


In mijn handwerkmandje lag ook nog een restje sokkengaren. Dat had mijn oma overgehouden na het breien van een paar sokjes voor mijn dochter. En daar haakte ik nu weer een jurkje van. Ik ben bovenaan begonnen met vasten, maar verder naar onder vond ik het leuk om wat te experimenteren met variatie steekjes.


Volgens dl had meneer Beer ook dringend een nieuw vestje nodig, en ik had nog wat van dat gekleurde sokkengaren over, dus was dat snel geregeld. De foto maakte ze zelf met mijn telefoon.


Van het mini beertje dat van een oud stukje tricot een klein overalletje kreeg, maakte ze ook een foto ;-)


Dan was er nog een kleiner konijntje die nog een fatsoenlijk passende outfit nodig had (tja, dat heb je als de 2e hands beestjes koopt/krijgt, dan is niet altijd iedereen gekleed). Dl vond dat ze een dansjurkje moest, dus ik het het rokje wat wijder gehaakt, ook weer van hetzelfde garen. (Er is nog een klein restje over, wie weet wat dat nog wordt...)

En ze bestelde gelijk maar een familieportretje:


Er ligt nu nog een konijn, en een heel klein beertje die een outfit nodig hebben... wordt vervolgd dus (maar geen idee op welke termijn ;-) )


Voor meer poppendagnieuws zie:

Es,
Jannie,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn en
Sandra!
Tinne

7 opmerkingen:

  1. Lucky poppe to get such snazzy new clothes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig om kleertjes voor deze lieve beestjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die staan er weer netjes op :) Leuk dat je dochter zo graag met ze speelt, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk! Het motiveert natuurlijk ook wel dat je dochter zo enthousiast is :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben helemaal verkocht en verliefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk gedaan met al die restjes!
    Bij mij ook al heel lang geen poppendag..., gewoon geen inspiratie en zin...
    Leuk dat je dochter ook speelt met al die popjes en de kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent druk in de weer geweest met al die kledij te maken! Maar het wordt wel gewaardeerd door dl lees ik, toch superfijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!