dinsdag 10 oktober 2017

Nieuwe ufo


Ha ha, een contradictio in terminis of hoe heette dat ook al weer. Ik heb over m'n lijstje heen gekeken en heel dapper het meest grote, bewerkelijke project dat daarop stond gepakt als nieuwe ufo voor de 10e van de maand updates. En zo kwam ik op de Heart's Desire quilt, naar een ontwerp van Esther Aliu. Ik ben er in september 2011 aan begonnen. Bovenstaande foto laat zien hoe ver hij was toen ik 'm weer tevoorschijn haalde. Het ene hoekblok heb ik in juni 2014 gemaakt, net voor de geboorte van onze dochter, en daarna kwam het stil te liggen.


Nu was ik laatst een dagje (vorige maand of zo) bij m'n zusje, en nam ik het hele zooitje mee. Even de balans opmaken en een plan van aanpak. Ik heb het blok van linksonder vastgenaaid aan middenonder, en de blaadjes erop gestreken. En een klein beginnetje gemaakt aan een nieuw hoekblok. In elk geval vast de kleuren uitgezocht. Want 4 precies dezelfde hoekblokken maken... daar heb ik geen geduld voor.


Misschien valt je op het niet helemaal klopt met het originele ontwerp, niet omdat ik dat niet mooi vond, maar ik vind het leuk om er iets eigens van te maken, er zat in 1 blok een vogel en de rest alleen bloemen. Die bloemen heb ik wel in het onderste blok gebruikt, links een gekko (reptiel), rechts een fret (zoogdier) en bovenaan een uil (vogel). 

Om daar thuis mee verder te gaan is niet gelukt, maar wel heb ik de blaadjes van de onderkant gefestonneerd. 


Nou ja, wordt vervolgd dan maar weer. Ik hoop dat het lukt elke maand hier een update van te doen, want hij is te mooi om niet af te maken, toch?

4 opmerkingen:

  1. Heel veel werk, maar het wordt weer erg mooi. En helemaal jouw kleuren. Wordt weer iets unieks door je eigen inbreng.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal gelijk, zonde om niet af te maken.
    Gelukkig is een quilt heel geduldig ;) Ik heb er ook nog een liggen. Succes met jouw exemplaar, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat je dit project weer oppakt, ik vind het zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!